شاید برای شما هم سوال پیش امده باشد ک تفاوت بین پکیج تک مبدل ( Bithermic ) و دو مبدل ( Monothermic )چیست؟

اختلاف پکیج تک مبدل و دو مبدل در چیست ؟

الف)

تفاوت پکیج تک مبدل و دو مبدل
پکیج تک مبدل دارای یک مبدل اصلی ( Double gas water heat exchanger)

که تصویرش را در بالا میبینید  و با دو مجرای عبور آب در روی برنر شعله می باشد . که یک مجرا جهت آب رفت شوفاژ و دیگری رفت آب بهداشتی است . که در اثر روشن بودن دستگاه و قرار گرفتن شعله زیر مبدل ابتدا لوله رفت شوفاژ گرم شده و با توجه به اینکه لوله رفت آب بهداشتی از محفظه داخلی لوله شوفاژ عبور می کند بطور غیر مستیم توسط گرمای آب شوفاژ آب بهداشتی به درجه حرارت مورد نظر می رسد که بدین ترتیب آب بهداشتی تولید می شود.

ب)
پکیج دو مبدل دارای یک مبدل اصلی Gas water heat wxchanger 

مبدل تک منظور

که روی برنر شعله می باشد و مدار آب شوفاژ توسط این مبدل گرم شده و با پمپ سیرکولاسیون در مسیر رادیاتورها به گردش در آمده و موجب انتقال حرارت به محیط میگردد. جهت تامین آب بهداشتی بدلیل اینکه این مبدل دارای یک مسیر رفت آب شوفاژ است لاجرم نیاز به مبدل دیگری جهت تامین آب گرم مصرفی است که به این مبدل ، مبدل ثانویه یا مبدل صفحه ای  میگویند Water Heat exchanger

مبدل صفحه ای

که تشکیل شده از صفحات مسی یااستیل به هم پرس شده مطابق شکل زیر که در هنگام باز نمودن آب بهداشتی توسط پمپ دستگاه آب مسیرمدار شوفاژ بجای هدایت بسمت رادیاتورها به سمت مبدل صفحه ای عبور کرده و چون همزمان آب بهداشتی از صفحات دیگر مبدل صفهای عبور منماید انتقال حرارت از آب گرم شوفاژ به آب بهداشتی صورت پذیرفته و آب گرم مصرفی در دسترس قرار میگیرد.طبیعی است جهت انجام این فرایند نیاز به قطعاتی از قبیل:
۱- شیر سه راهه : جهت تغییر مسیر
۲- موتور شیر سه راهه : جهت فرمان انجام تغییر از مدار شوفاژ به مبدل ثانویه
دارد 

 

ایا پکیج دو مبدل میتواند همزمان ابگرم و رادیاتور را گرم کند؟ خیر

باتوجه به توضیحات داده شده  . پکیج دو مبدل در یک زمان فقط قادر به انجام یک نوع وظیفه است.

ایا پکیج دو مبدل به معنای گرمادهی بیشتر در رادیاتور هاست؟ خیر فقط در ابگرم مصرفی اندکی گرمادهی دو مبدل بیشتر است . به ویژه در واحدهایی که فاصله حمام با پکیج بیشتر است

آیا پکیج دو مبدل رسوب کمتری میگیرد؟  بله به صورت تئوری در پکیج دو مبدل چون آبگرم مصرفی با شعله مستقیم برخورد ندارد رسوب گذاری کمتر انجام میگیرد. اما در عمل و در صورت وجود سختی گیر پلی فسفات تفاوت چندانی وجود ندارد. اما در صورت ایجاد رسوب هزینه تعمیر یا تعویض د ر دو مبدل به مراتب پایین تر از تک مبدل است.

آیا پکیج دو مبدل گاز بیشتری مصرف میکند؟ خیر در عمل تفاوت چندانی وجود ندارد

کدامیک سریعتر اب را گرم میکند؟ تک مبدل چند ثانیه زودتر اب را گرم میکند اما در دومبدل ابگرم یکنواختری داریم.

  

تفاوت پکیج دو مبدل و تک مبدل 

تک مبدل بهتر است یا دو مبدل 

-------------------------------------------

برای نصب و تعمیر پکیج ایران رادیاتور تماس بگیرید 09307003121

........................................................

  • x


تماس بگیرید 0930700312