پکیج دو مبدل یا مونوترمیک ( Monothermic )

در این نوع پکیج ها از دو نوع مبدل استفاده می گردد :

1 - مبدل اصلی

2- مبدل صفحه ای  

برای تامین گرمایش محیط از مبدل اصلی استفاده می گردد و آب سیستم گرمایش پس از عبور از این مبدل و گرم شدن به رادیاتور ها منتقل می گردد

اما برای تامین آبگرم مصرفی ( بهداشتی ) ، آب سیستم گرمایش توسط پمپ از مبدل اصلی عبور کرده و سپس به جای حرکت به سمت رادیاتور ها ، از مبدل صفحه ای عبور می کند و همزمان آبسرد ورودی نیز از مبدل صفحه ای می گذرد ،  بر اثر عبور این دو آب و انتقال حرارت از طریق آبگرم مدار گرمایش به آبسرد ورودی آبگرم مصرفی (بهداشتی ) در دسترس قرار می گیرد.

در این نوع سیستمها به جهت ثابت بودن دبی عبوری و کنترل بهتر دمای سیال ، گرادیان حرارتی تحت کنترل بوده و آبگرم مصرفی (بهداشتی ) به صورت مطبوع بدست می آید و ضمنا در شرایط کارکرد یکسان ، با توجه به اینکه آبگرم مصرفی با شعله مشعل ( Burner) تماس مستقیم ندارد ، تشکیل رسوب بر جدار داخلی مبدل صفحه ای به مراتب دیرتر از مدل تک مبدل اتفاق می افتد.

پکیج های تک مبدل یا بی ترمیک ( Bithermic ) 

در این نوع پکیج ها از نوعی مبدل تحت عنوان مبدل اصلی دوبل استفاده می شود.

ساختار این مبدل ها به گونه ای می باشد که آبگرم مصرفی ( بهداشتی ) و همچنین آب سیستم گرمایش ، هر دو بر اثر تماس مستقیم با شعله مشعل ( Burner ) گرم می شوند .

در این نوع پکیج ها برای تامین گرمایش محیط ، پمپ دستگاه ، که آب سیستم گرمایش را می چرخاند ، متوقف شده و تنها آبسرد ورودی وارد مبدل می گردد و توسط شعله مشعل ( Burner ) گرم شده و در نهایت به مصرف می رسد و دقیقا شبیه یک آبگرمکن فوری دیواری عمل می کند

در این سیستم کنترل دمای آبگرم مصرفی بدلیل تماس مستقیم سیال با شعله ، سخت تر بوده و به همین دلیل دمای آبگرم حین مصرف تا حدودی دچار نوسان می گردد .

از طرفی با توجه به اینکه در این نوع از مبدل ها آبگرم مصرفی با شعله مشعل تماس مستقیم دارد ، رسوب گذاری زود هنگام آنها نیز یکی دیگر از عواملی می باشد که استفاده از این نوع سیستمها را محدود می سازد.